3PL-логістика: як проходить процес виконання замовлення?

3pl склад

З моменту, коли ваш клієнт зробив замовлення в інтернет-магазині, ваш 3PL оператор бере на себе всю подальшу роботу: приймає замовлення і відбирає товари зі складу, перевіряє якість, комплектує, пакує та готує для доставки, і, у разі відмови клієнта від отримання посилки, працює з поверненнями. Вам немає необхідності самостійно організовувати склад і контролювати всі процеси — всю роботу за вас зробить логістичний партнер. Ви платите лише за зберігання й операції. У цій статті ми розповімо більше про роботу з 3PL-операторами, а також про етапи оформлення і виконання замовлення.

Що таке 3PL у логістиці?

3PL-логістика (від англ. third-party logistics) — це повна або часткова передача сторонній компанії питань з управління матеріальними потоками та оптимізації операційних процесів. По суті, це логістичний аутсорсинг, який включає комплекс послуг: складське зберігання, транспортування вантажів, виконання замовлень тощо.

До 3PL відносяться складські компанії, фулфілмент-оператори, центри дистрибуції, компанії-перевізники, або ж, як у випадку UB1, такі, що надають повний перелік логістичних послуг.

Як працює 3PL?

Взагалі, логістика — це сукупність багатьох процесів, кожен із яких має свої тонкощі, і займатися ними власноруч може виявитися занадто складно. Але правильна безперервна організація логістики просто необхідна для ведення e-commerce бізнесу.

Під час усіх операцій із товаром оператор відповідає за його цілісність. Щоби забезпечувати повний цикл логістичних послуг, 3PL-оператор має власну інфраструктуру: 3PL-склад, складське обладнання, автопарк, інформаційні системи.

Завдяки своєму великому досвіду такі 3PL-компанії, як UB1, виконуватимуть усі логістичні операції на найвищому рівні. Це у свою чергу надасть можливість більше зосередитися на інших складових свого бізнесу, таких як розширення каталогів продукції, вивчення нових ринків, продажі та маркетинг. До того ж, аутсорсинг логістики значно економить кошти, що витрачаються на неї, а також дозволяє зменшити кількість помилок та проблем, що виникають при виконанні логістичних операцій власноруч.

система 3pl

Що включає в себе система 3PL?

Логістичний оператор UB1 пропонує своїм клієнтам цілий ряд професійних 3PL послуг, серед яких:

  • об’єднання з вашим магазином;
  • одержання та складування ваших товарів;
  • зберігання товарів на складі;
  • збір та пакування замовлень;
  • відправлення та транспортування замовлення до кінцевого споживача;
  • управління поверненнями;
  • контроль залишків.

Отримання замовлення

Для того, щоби не було помилок у опрацюванні замовлення, оператори зв’язуються з покупцем для уточнення деталей замовлення та вказаних даних. Далі слідує перевірка наявності товару та отримання оплати. Після цього інтернет-магазин передає замовлення 3PL-оператору, який у свою чергу надсилає інформацію далі на склад, де відбувається черговий етап — опрацювання та виконання замовлень.

Цей етап легко пришвидшити завдяки технологіям, які інтегруються до вашого магазину та автоматизують процес отримання замовлення. Такі рішення дозволяють виконувати все в одному місці, куди в режимі реального часу надходить інформація про наявність товару та стадії обробки замовлень. Оскільки система надається вашим 3PL-оператором, подробиці замовлення відразу потрапляють на його склад. Так само можна автоматизувати відправку повідомлень споживачу про статус замовлення, що допомагає йому отримувати прозору інформацію про шлях товарів та підвищує довіру до вашого бренду.

Компанія UB1 надає послуги автоматизації повідомлень та приєднання інформаційної системи до вашого магазину, забезпечуючи прозорість виконання замовлень та підвищуючи ефективність процесу отримання даних.

3pl логістика

Як проходить виконання замовлень із 3PL?

Виконання замовлень із 3PL можна розділити на 3 частини.

Комплектація замовлень

Отже, після отримання замовлення його деталі передаються на склад, а потім воно потрапляє до професійної команди комплектувальників у вигляді завдання, у якому зазначено місце зберігання потрібних товарів, кількість та інші важливі деталі замовлення. Для автоматизації процесу комплектування компанія UB1 використовує термінали збору даних.

На цьому етапі клієнт 3PL-оператора UB1 отримує доступ до звітів про стан виконання замовлення. Цей і всі наступні етапи виконання проходять контроль для запобігання помилок. Після збирання замовлення комплектувальники віддають його пакувальникам.

Пакування товару

Пакування має велике значення в процесі виконання замовлення. Важливо правильно підібрати тип пакування та його розмір, а також, якщо товар крихкий, варто додати до коробки відповідні матеріали для амортизації. Від правильності виконання цього етапу залежить безпека товарів під час перевезення, адже неправильне пакування не тільки не захистить продукцію, а може, навіть, зашкодити. До того ж, пакування впливає на ергономічність перевезення і, як результат, на вартість доставки.

Під час цього процесу робітники компанії UB1 також заповнюють гарантійні талони, вкладають рекламну продукцію, оформляють супровідні документи та наносять відповідне маркування.

Доставка замовлення

Після комплектації та пакування замовлення слідує наступний етап – доставка до покупця.

Наразі, UB1 пропонує кілька варіантів доставки товару:

  • самовивіз зі складу;
  • відправлення експрес-перевізниками;
  • кур’єрська доставка по місту.

Компанія UB1 відстежує замовлення до самого вручення, незалежно від того, який спосіб доставки обирають клієнти. У разі доставки компаніями-перевізниками, завдяки зв’язку з ними відправлення автоматично реєструється в системі. Після цього на складі прикріплюють потрібну транспортну етикетку, на якій вказують дані для доставки та формують місця для передачі перевізнику. На кожному етапі в системі оновлюється статус замовлення, що дає змогу як замовникам, так і магазину слідкувати за доставкою.

У разі виникнення проблем з доставкою  компанія контролює процес пошуку й відшкодування втрачених чи зіпсованих замовлень.

3pl

Післяпродажний сервіс

Останній етап виконання замовлення можно поділити на два типи: робота з обміном чи поверненням та робота з відгуками.

Якщо етапами оформлення і виконання замовлень займається 3PL компанія, то повернення направляється одразу до них, де вони опрацьовуються.

У компанії UB1 обробка повернень відбувається в такому порядку:

  • сортування повернень;
  • відбракування;
  • ідентифікація та маркування;
  • перепакування;
  • розміщення та зберігання або відвантаження.

Після здійснення покупки потрібно налагодити зворотній зв’язок зі споживачем для повного розуміння їхніх потреб і запитів та для залишення відгуку. Відгук можна запросити за допомогою дзвінка або автоматичних повідомлень.

Як найкраще виконати замовлення?

Аби організувати доставку одного товару, потрібно виконати масу операцій: прийняти замовлення, укомплектувати, упакувати та організувати саму доставку, і крім цього ще й інші процеси, потрібні для ведення бізнесу. Щоб організувати ідеальний процес здійснення замовлення всередині компанії, потрібно фінансувати доволі багато ресурсів.

Або можна вибрати надійну 3PL-компанію у якості партнера, що прослідковує і правильно проводить усі етапи виконання замовлення. Ґрунтовні знання логістики, особисті IT-рішення, професійні спеціалісти та готові логістичні ланцюги посприяють систематизуванню процесу фулфілменту та досягненню більших результатів для вашого бізнесу.